Betaalbaarheid voorop

Woongoed Zeist zorgt voor betaalbare woningen in de gemeente Zeist. De woonlasten bestaan voor een deel uit energielasten (gas en elektra). Daarom investeren we in isolatie en het opwekken van stroom. Met zonnepanelen bespaart u op direct op energiekosten, maar de investering ineens is voor veel mensen niet haalbaar. Woongoed Zeist doet de investering voor u en biedt u zonnepanelen aan tegen een laag tarief. Daarvoor werken we samen met Wocozon.

Wijk voor wijk

Om het behapbaar te houden bieden we wijk voor wijk zonnepanelen aan. Als uw wijk aan de beurt is en blijkt dat uw woning geschikt is, dan ontvangt u vanzelf een persoonlijk aanbod. Als u daarmee akkoord gaat, dan plaatsen we de zonnepanelen. Deze panelen zetten zonlicht om in stroom. De stroom die een zonnepaneel opwekt noemen we zonnestroom. De zonnestroom die u zelf opwekt, hoeft u niet meer af te nemen van uw elektraleverancier.

U bespaart direct

De zonnepanelen gaan een flink deel van uw stroomverbruik opwekken. Voor de zonnestroom betaalt u maandelijks een vast bedrag per paneel. Dat bedrag is stukken lager dan de kostenbesparing die de panelen opleveren. Het voorschot bij uw energiebedrijf kan dan ook omlaag, zo bespaart u direct.

Geen gedoe of rommel

Het plaatsen van zonnepanelen en het aansluiten op uw meterkast is zo geregeld. Zonder gedoe of rommel. En het onderhoud van de zonnepanelen regelt Wocozon (en kost u niets). Het installeren zelf kost maximaal een halve dag. Daarna kunt u direct profiteren van uw eigen stroom. Na plaatsing kunt u online volgen wat de zonnepanelen u dagelijks opleveren. Wilt u meer weten? Vragen over de werking, installatie of onderhoud van zonnepanelen? E-mail of bel Wocozon via info@wocozon.nl of T. 085 744 10 58.
Met algemene vragen over uw woning, het aanbod van Woongoed Zeist of de planning? E-mail of bel Wocozon via info@wocozon.nl of T. 085 744 10 58.

Aanmelden

Zonnepanelen

Aanmeldformulier

Na uw aanmelding

U ontvangt na uw aanmelding een vrijblijvend en persoonlijk aanbod voor zonnepanelen.. Hierin kunt u precies zien hoeveel panelen wij op uw woning zullen plaatsen en hoeveel stroom u hiermee opwekt. Ook ziet u wat het effect is op uw energierekening. U bespaart gegarandeerd altijd!

Uw gegevens

Uw gegevens zullen alleen voor communicatie met u dienen en niet aan derden gegeven of verkocht worden. Hiermee zijn uw gegevens in goede handen. We zullen er alles aan doen wat binnen ons vermogen ligt om uw gegevens te beschermen.

Veelgestelde vragen over zonnepanelen

Alle vragen over

Antwoord 1

Het plaatsen van de zonnepanelen kost u niets. U betaalt maandelijks een vast bedrag van € 2,- per zonnepaneel (prijspeil 2019). Ongeacht hoeveel zonnestroom u opwekt of verbruikt.

Antwoord 2

Nee, het bedrag dat u betaalt voor zonnestroom staat los van de huur. Het valt onder de ‘servicekosten’ en wordt dan ook niet meegenomen in de jaarlijkse huurverhoging. Als u betaalt via automatisch incasso, dan incasseert Woongoed Zeist de huur wel gelijktijdig met het voorschot van de zonnepanelen. Woongoed Zeist is eigenaar van de zonnepanelen.

Antwoord 3

Nee, dit bedrag stijgt niet mee met de jaarlijkse huurverhoging. Het maandelijkse bedrag kan Woongoed Zeist wel aanpassen als de kosten van stroom heel erg stijgen of dalen.

Antwoord 1

Woongoed Zeist biedt het huren van zonnepanelen wijk voor wijk aan. En alleen aan huurders van eengezinswoningen. Als uw wijk aan de beurt is en blijkt dat uw woning geschikt is, dan ontvangt u van een persoonlijk aanbod. Dit verplicht u tot niets.

Het enige dat u hoeft te doen is het voorstel getekend terug sturen naar Wocozon. Zodra uw getekende voorstel binnen is, wordt u binnen enkele weken gebeld voor het maken van een afspraak voor het plaatsen van de panelen. Het plaatsen van de zonnepanelen is in één dag klaar.

Antwoord 2

Om het behapbaar te houden, biedt Woongoed Zeist het huren van zonnepanelen wijk voor wijk aan. Als uw wijk aan de beurt is, dan beoordelen we welke daken ook daadwerkelijk geschikt zijn voor zonnepanelen. De woning moet geschikt zijn, de ligging op de zon moet goed zijn en er moet niet teveel schaduw zijn van bomen of andere gebouwen. Het kan dus voorkomen dat sommige woningen in dezelfde straat waar we zonnepanelen aanbieden, niet in aanmerking komen. Alleen huurders van een geschikte woning, ontvangen een persoonlijk aanbod.

Antwoord 3

Nee, u ontvangt een aanbod en daarop staat het aantal zonnepanelen. ‘Het oog wil ook wat’. Om het straatbeeld fraai te houden wil Woongoed Zeist dat de daken in een straat allemaal hetzelfde (even) aantal panelen hebben. Dat ziet er veel fraaier uit. We kiezen voor mooie zwarte panelen. Bij de berekening van het aantal panelen gaan we uit van een gemiddeld stroomverbruik en de grootte van het dakvlak.

Antwoord 4

Nee hoor, u mag zelf kiezen of u wel of geen gebruik maakt van het aanbod.

Antwoord 5

Vermoed u dat er iets mis is? Ga niet zelf in de meterkast dingen veranderen, maar bel dan direct met Wocozon, 085 744 10 58. Zij kunnen samen met u controleren of alles werkt.

Antwoord 6

Het korte antwoord daarop is nee, maar dat lichten wij u graag toe. De angst voor datalekken via zonnestroominstallaties is ontstaan nadat dit elders wel eens is voorgekomen. Bij de installaties van Wocozon speelt dit echter niet omdat er géén gebruik wordt gemaakt van uw internetverbinding. De meters van de zonnestroominstallaties worden uitgelezen door een eigen zogeheten GPRS verbinding met behulp van SIM kaarten. De data worden versleuteld verzonden, alleen de opwekgegevens van uw zonnestroominstallatie worden door Wocozon geregistreerd. Er is geen koppeling met uw eigen netwerk en dus ook niet met uw (privacygevoelige) gegevens.

Antwoord 7

Wocozon zorgt voor het onderhoud. Bij brand belt u de brandweer, bij andere calamiteiten/storingen neemt u contact op met: 085 744 10 58.

Antwoord 8

Zonnepanelen tellen mee in de puntenwaardering van de woning omdat de energie index (het energielabel) verbetert. Omdat de huurprijzen en de streefhuren van Woongoed Zeist los staan van de woningwaarderingspunten heeft dit géén consequenties voor de huurder. De zonnepanelen hebben dus géén invloed op de jaarlijkse huurverhoging of op de hoogte van uw huidige huur.

Antwoord 1

Wocozon laat de zonnepanelen plaatsen door een erkend installateur uit de regio.

Antwoord 2

In uw woning moet in de meterkast een aansluiting worden gemaakt. Dit betekent dat er een extra meter wordt geplaatst en de groepenkast een extra groep krijgt, speciaal voor de zonnestroom. Daarnaast moet er een kabel worden aangebracht van de meterkast naar het dak. Soms betekent dat een kabel in het trapgat of tegen de buitengevel. De installateur bespreekt dit met u.

Antwoord 3

Bij een hellend dak worden de zonnepanelen bevestigd aan een frame dat met dakhaken vast zit aan de dakconstructie. Deze constructie is bestand tegen zware windstoten.

Antwoord 4

We maken gebruik van micro-omvormers die buiten, onder de panelen worden geplaatst. Daardoor is een omvormer in de woning niet nodig. Bijkomend voordeel is dat deze omvormers een hoger rendement hebben en minder last hebben van schaduw.

Antwoord 5

Bij de installatie van de zonnepanelen krijgt u ook een nieuwe ‘slimme’ meter. U kunt zelf volgen hoeveel zonnestroom er wordt opgewekt en wat u verbruikt.

Antwoord 1

De hoeveelheid energie is afhankelijk van het aantal zonnepanelen en de ligging ten opzichte van de zon (het zuiden). Maar ook van het weer, eventuele objecten die voor (tijdelijke) schaduw op de panelen zorgen en de dakhelling. Acht panelen wekken gemiddeld zo’n 2100-2300 kWh per jaar op. Heeft u straks zonnepanelen? Dan kunt u de opbrengst aflezen op de meter die is geplaatst of door in te loggen op www.wocozon.nl.

Antwoord 2

U kunt deze informatie terugvinden in uw contract. Het vermogen van uw installatie berekent u door het aantal zonnepanelen te vermenigvuldigen met de Wp waarde van uw installatie.
Er zijn energieleveranciers die om deze informatie vragen als u uw voorschot wilt verlagen. Heeft u hulp nodig bij de berekening? Neem dan contact op met Wocozon, 085 744 10 58.

Antwoord 3

Met zonnepanelen wek je vaak meer zonnestroom op dan er wordt verbruikt. Bijvoorbeeld als je niet thuis bent of geen elektrische apparaten aan hebt staan. De zonnestroom levert u op dat moment terug aan het elektriciteitsnet. Uw stroomleverancier houdt bij hoeveel stroom u heeft terug geleverd en trekt dat af van de stroom die u heeft gebruikt toen uw zonnepanelen geen stroom opwekten (bijvoorbeeld ’s nachts).

Antwoord 1

Per zonnepaneel betaalt u € 24,- per jaar (€ 2,- per maand). Elk paneel levert ongeveer € 50,- aan vermeden stroomkosten op per jaar. Per paneel heeft u dus een voordeel van zo’n € 25,- per jaar. Acht panelen leveren u dan een voordeel van ongeveer € 200,- per jaar op. We gaan uit van gemiddelden, natuurlijk is e.e.a. wel afhankelijk van het aantal uren zon en uw stroomverbruik.

Antwoord 1

Wocozon is een stichting zonder winstoogmerk die in samenwerking woningcorporaties helpt om zoveel mogelijk huurwoningen te voorzien van zonnepanelen. Meer informatie vindt u op de website www.wocozon.nl.

Antwoord 1

Wocozon meldt de installatie aan bij de netwerkbeheerder en bij uw energieleverancier. Wilt u het maandelijkse voorschotbedrag aan het energieleverancier aan laten passen, omdat uw verbruik bij hen omlaag gaat na de installatie van de zonnepanelen? Dan moet u zelf contact opnemen met uw energieleverancier.

Antwoord 2

Ja, dat kan gewoon. Als u van energieleverancier verandert, moet u wel doorgeven dat u zonnepanelen heeft.

Antwoord 3

Geef uw verhuizing door aan het energiebedrijf. De zonnepanelen blijven op het dak liggen. De nieuwe huurder profiteert van het voordeel van de zonnepanelen.