Coronavirus > Lees hier hoe Wocozon om gaat met het corona virus.

Alle informatie over zonnepanelen van Wocozon

De zonnepanelen

Wocozon laat huurders profiteren van zonnestroom. In samenwerking met uw woningcorporatie bieden wij u de mogelijkheid om te kiezen voor zonnepanelen. U betaalt niets voor de zonnepanelen zelf, alleen voor de opgewekte zonnestroom. De zonnepanelen zetten zonlicht om in stroom. De stroom die een zonnepaneel opwekt noemen we zonnestroom. Uw zonnepanelen gaan een flink deel van uw totale stroomverbruik opwekken. Dat is gunstig, want deze zonnestroom hoeft u niet meer af te nemen van uw stroomleverancier en deze zonnestroom kost u gemiddeld 20% minder dan de stroom van het energiebedrijf.

Uw voordeel

  • U betaalt niets voor de zonnepanelen, alleen de voordelige opgewekte zonnestroom
  • De prijs voor zonnestroom ligt gemiddeld 20% lager dan de stroom van het energiebedrijf
  • Doordat u zelf groene energie opwekt, draagt u direct bij aan een beter milieu.

Zo werkt het

Via uw woningcorporatie ontvangt u alle informatie met een persoonlijk aanbod zonnestroom.

Hierin staat:

  • hoeveel zonnepanelen er maximaal op uw dak nodig zijn.
  • de verwachte energieopbrengst.
  • wat u ermee zult besparen.

Deze informatie kan alleen juist berekend worden aan de hand van het door u opgegeven energieverbruik.

Ons professionele team van installateurs plaatst kosteloos zonnepanelen op uw woning binnen een halve dag. U betaalt slechts voor de opgewekte zonnestroom. Deze prijs ligt gemiddeld 20% lager dan de energieprijs van uw energiebedrijf. Voor de zonnestroom betaalt u iedere maand een voorschot aan uw woningcorporatie.

Zo werkt het
Wocozon, zo werkt het huren van zonnepanelen

De 5 meest gestelde vragen over zonnepanelen via de woningcorporatie

Hoeveel tijd neemt het installeren van de zonnepanelen in beslag?

Het plaatsen van de zonnepanelen gebeurt door ervaren installateurs die veilig en netjes te werk gaan. Het werk is meestal in een halve dag gereed en daarna werkt het systeem direct. Wij melden u aan bij de netbeheerder die gratis een slimme meter bij u komt plaatsen als uw eigen meter niet geschikt is voor terug leveren van stroom.

Ik betaal niet voor de aangeschafte zonnepanelen, alleen voor de opgewekte zonnestroom. Aan wie moet ik dit als huurder betalen?

U betaalt een maandelijks voorschot voor de zonnestroom aan de woningcorporatie. Dit bedrag wordt bij de huur als servicekosten in rekening gebracht. In oktober ontvangt u een jaarrekening. Als u minder stroom heeft afgenomen, dan waarvoor u voorschot heeft betaald ontvangt u dit deel terug.

Hebben de kosten voor de zonnestroom invloed op mijn huurtoeslag?

De kosten voor de zonnestroom worden als servicekosten in rekening gebracht. Aangezien het gaat om energiekosten voor de eigen woning hebben deze geen invloed op de huurtoeslag. Er verandert dus niets aan de bestaande situatie voor uw huurtoeslag.

Heeft mijn installatie onderhoud of reparatie nodig?

Het zonnestroomsysteem is zeer onderhoudsvriendelijk. Dat betekent dat er vrijwel nooit onderhoud nodig is. De zonnepanelen worden alleen schoongemaakt als Wocozon constateert dat de opbrengsten minder zijn als gevolg van zware vervuiling. Hiervoor hoeft u in dat geval niet zelf thuis te zijn. Als er een storing aan het systeem is, zien wij dit door onze monitoring waarschijnlijk eerder dan u. Wij zullen dan contact met u opnemen en als het nodig is een afspraak plannen met een monteur. Dit hoort allemaal bij de service van Wocozon en is voor u kosteloos.

Wat te doen bij verhuizing?

Als u verhuist blijft het zonnestroom systeem als onderdeel van de woning achter. U zit dus nergens aan vast en de volgende huurder kan van de voordelige groene stroom gaan profiteren.

Meer vragen en antwoorden

Zonnepanelen voor hoogbouw

Wocozon laat ook de huurders van een wooncomplex profiteren van zonne-energie via uw woningcorporatie! Als u huurder bent van een appartement, flat of portiekwoning als onderdeel van een wooncomplex dan kunt u via uw woningcorporatie terecht.

Interesse?

Wilt u ook gebruik maken van deze mogelijkheid? Neem gerust contact met uw woningcorporatie.

Voorbeeld op hoogbouw

Heeft u nog meer vragen?

Als u vragen heeft, stelt u ze dan gerust. Dit kan via telefoonnummer 085 744 10 58 of via klantenservice@wocozon.nl op werkdagen van maandag tot en met vrijdag van 08.30 – 17.00 uur.

Doet uw woningcorporatie nog niet mee

Als uw woningcorporatie nog niet met Wocozon samenwerkt, maar u heeft wel interesse dan kunt u ons dit uiteraard ook laten weten.

Meer informatie

Wilt u meer informatie ga naar uw Woningcorporatie bovenaan deze pagina in de hoofdnavigatie of neem contact met ons op.

Contact of vraag aan Wocozon