U doet mee!
Uw zonnestroomcontract is bij ons binnengekomen. Dat is mooi, want nu kunnen wij ervoor zorgen dat u snel kunt beginnen met besparen. U hoeft verder niets te doen. Wij regelen alles vanaf hier.
U ontvangt binnenkort bericht van ons installatiebedrijf om, samen met u, een afspraak in te plannen voor het plaatsen van de zonnepanelen.
Handig om te weten
Het installatiebedrijf doet zijn uiterste best om de installatie zo soepel en snel mogelijk uit te voeren. Door van tevoren de meterkast leeg te maken en wat ruimte op zolder vrij te maken kunt u daarbij enorm helpen. U hoeft niet de hele zolder leeg te ruimen, ongeveer 2 meter aan de zonzijde is genoeg. Bekijk de video over de installatiedag ‘Zo monteren wij uw zonnepanelen’.
Heeft u nog vragen over de installatie? Bekijk onze veelgestelde vragen of neem contact op met onze medewerkers.
Let op: bij slecht weer kan het zijn dat de monteur u belt om de installatie-afspraak te verplaatsen.
Handig om te weten
- Wie plaatst de zonnepanelen?
Wocozon laat de zonnepanelen plaatsen door een erkend installateur uit de regio. De drie monteurs werken volgens vastgestelde installatienormen en afspraken. Er werken twee monteurs op het dak en de electricien maakt de aansluiting in de meterkast.
- Waar gaan de installateurs aan het werk in mijn woning?
Er moet een aansluiting gemaakt worden in de meterkast. In de meterkast wordt de zonnestroommeter geplaatst en er wordt een extra groep gemaakt. Er komt een kabeltraject van de meterkast naar het dak. Hiervoor wordt op locatie de beste route gekozen. De kabel zal in een witte kabelgoot of via een eventueel aanwezige loze leiding worden aangelegd. De panelen worden via een steiger op het dak geplaatst en via de zolder worden deze, via het kabeltraject, gekoppeld aan de nieuwe groep.
- Mijn Zonnepanelen | inzicht in uw stroomopwekking
U kunt online de stroomopwekking van uw zonnepanelen bekijken via de website ‘Mijn Zonnepanelen’. U moet dan eerst een account aanmaken en daarna kunt u inloggen op ‘Mijn Zonnepanelen’. Voor meer uitleg over een account aanmaken bij ‘Mijn Zonnepanelen’ of het inloggen, bekijk dan deze link.
Pas nadat wij met een test op afstand hebben vastgesteld dat uw installatie correct werkt, is de installatie helemaal klaar. Deze definitieve afronding kan enkele dagen duren, waardoor u zich nog niet gelijk kunt registreren voor een account op de website Mijn Zonnepanelen.
Wij vragen u dan ook om zo’n 2 weken te wachten, nadat de panelen en de meter bij u zijn geplaatst, voordat u een account bij Mijn Zonnepanelen aanmaakt.Zodra u zich heeft kunnen registreren en uw account geactiveerd is, ziet u de stroomopwekking tot en met gisteren (!). De stroomopwekking van vandaag wordt pas aan het eind van de avond doorgegeven. U ziet bij ‘Mijn Zonnepanelen’ dus geen gegevens van vandaag. Let op: er kan soms een vertraging optreden, waardoor de betreffende stroomopbrengst pas na 2 dagen zichtbaar wordt.
U kunt ‘Mijn Zonnepanelen’ tussen de apps op uw mobiele telefoon of tablet zetten. U heeft dan snel al uw gegevens bij de hand. Lees in deze uitleg hoe u dat doet.
Heeft u nog vragen?
085 744 10 58
Klantenservice: klantenservice@wocozon.nl
Openingstijden
Maandag08:30 - 17:00
Dinsdag08:30 - 17:00
Woensdag08:30 - 17:00
Donderdag08:30 - 17:00
Vrijdag08:30 - 16:45
ZaterdagGesloten
ZondagGesloten