Gefeliciteerd

Uw zonnepanelen werken. Wij hebben uw zonnestroominstallatie aangemeld bij de netbeheerder van uw regio. De netbeheerder weet dan dat u stroom aan het net gaat terugleveren. Door deze aanmelding is ook uw energieleverancier meteen op de hoogte. U hoeft daar niets voor te doen.

Besparen gaat vanzelf

Omdat u nu zelf stroom opwekt, heeft u veel minder stroom nodig van uw energieleverancier. En stroom van uw energieleverancier is veel duurder dan de zonnestroom van uw eigen dak. Dus laat de zon maar schijnen. U kunt zelf kiezen hoe u wil besparen:

Voordelige stroomkosten met zonnepanelen | Wocozon

Op Mijn Zonnepanelen kunt u zien hoeveel stroom uw panelen hebben opgewekt. Gisteren, afgelopen week, het afgelopen jaar en alles vanaf de dag van de installatie. U heeft daarvoor een account nodig. Lees bij de uitleg hoe u een account kunt aanmaken. Als het account er eenmaal is, dan kunt u ‘Mijn Zonnepanelen’ ook makkelijk op uw smartphone of tablet openen.

Lagere stroomkosten

Wilt u direct lagere maandlasten of wilt u de besparing later ontvangen?

Optie 1

U verlaagt het maandelijkse voorschot bij uw energieleverancier. Zo geeft u meteen, per maand, minder geld uit aan stroom. Om dit te doen kunt u de gegevens uit het aanbod gebruiken. Geef aan uw energieleverancier door hoeveel de zonnepanelen (naar verwachting) per jaar gaan opwekken. Als bij de jaarlijkse afrekening van uw energieleverancier blijkt dat u nog minder stroom van de energieleverancier nodig had, dan krijgt u uiteraard nog wat geld terug.

Optie 2

U doet niks. U blijft hetzelfde bedrag aan uw energieleverancier betalen, naast de kosten voor de zonnestroom aan uw woningcorporatie. Bij de jaarlijkse afrekening van uw energieleverancier krijgt u een groot bedrag terug omdat u het hele jaar teveel heeft betaald. Dit is een soort spaarpotje.

Verder hoeft u niets te doen, zo eenvoudig is het. Alleen maar extra genieten van de zon. Heeft u nog vragen over de zonnepanelen of de installatie? Neem gerust contact op met onze medewerkers.

Enthousiast over zonnestroom

Handig om te weten

Mijn Zonnepanelen | inzicht in uw stroomopwekking

U kunt online de stroomopwekking van uw zonnepanelen bekijken via de website ‘Mijn Zonnepanelen’. U moet dan eerst een account aanmaken en daarna kunt u inloggen op ‘Mijn Zonnepanelen’.  Voor meer uitleg over een account aanmaken bij ‘Mijn Zonnepanelen’ of het inloggen, bekijk dan deze link.

Pas nadat wij met een test op afstand hebben vastgesteld dat uw installatie correct werkt, is de installatie helemaal klaar. Deze definitieve afronding kan enkele dagen duren, waardoor u zich nog niet gelijk kunt registreren voor een account op de website Mijn Zonnepanelen.
 
Wij vragen dan ook om zo’n 2 weken te wachten, nadat de panelen en de meter bij u zijn geplaatst, voordat u een account bij Mijn Zonnepanelen aanmaakt.  

Zodra u zich heeft kunnen registreren en uw account geactiveerd is, ziet u de stroomopwekking tot en met gisteren (!). De stroomopwekking van vandaag wordt pas aan het eind van de avond doorgegeven. U ziet bij ‘Mijn Zonnepanelen’ dus geen gegevens van vandaag. Let op: er kan soms een vertraging optreden, waardoor de betreffende stroomopbrengst pas na 2 dagen zichtbaar wordt.

U kunt ‘Mijn Zonnepanelen’ tussen de apps op uw mobiele telefoon of tablet zetten. U heeft dan snel al uw gegevens bij de hand. Lees in deze uitleg hoe u dat doet.

Aan wie betaal ik de kosten van de zonnestroom als huurder?

U betaalt een maandelijks bedrag voor zonnestroom aan de woningcorporatie.

Stroomverbruik en uw apparaten

Uw apparaten verbruiken stroom wanneer ze aan staan. In de meterkast wordt zowel de opbrengst van de zonnepanelen gemeten als uw stroomverbruik. Het stroomverbruik wordt gemeten door de slimme meter. De zonnestroommeter meet de opbrengst van de zonnepanelen. De apparaten in uw woning kunnen direct stroom gebruiken wanneer er daglicht op de zonnepanelen komt en wanneer er geen of te weinig daglicht is gebruikt uw stroom van uw energieleverancier.

Jaarnota zonnestroom

Eén keer per jaar ontvangt u de zonnestroom jaarnota* over een bepaalde periode. Deze berekening laat zien hoeveel de zonnepanelen aan zonnestroom heeft opgewekt en eventueel hoeveel u daarvan heeft verbruikt. Het kan zijn dat u moet bijbetalen of geld terug krijgt. Uw woningcorporatie verrekent vervolgens het bedrag met u.

Heeft u een vraag over uw jaarnota of wil uw contact opnemen met onze klantenservice klik hier.

*niet iedereen ontvangt een jaarnota. Wilt u hier meer over weten, neem dan contact met ons op. 

Veelgestelde vragen

Heeft u nog vragen?

085 744 10 58

info@wocozon.nl

Openingstijden

Maandag08:30 - 17:00

Dinsdag08:30 - 17:00

Woensdag08:30 - 17:00

Donderdag08:30 - 17:00

Vrijdag08:30 - 16:45

ZaterdagGesloten

ZondagGesloten

Vragen? Chat met ons!